Politiet får konstant mange anmeldelser om høj musik i sommerlandet

17 jun 2020
Høj musik

Politiet i hele landet får mange anmeldelser om høj musik i sommerlandet. Hvordan har du det med høj musik? Er vi i vores gode ret til at lytte til musik – eller er det til gene når folk ikke tager hensyn?
Her er et par af de seneste anmeldelser til politiet, om høj musik der har generet borgere i Danmark:

Frederikshavn – borgere bortvist fra Plantagen

Høj musik til gene blev anmeldt fra Plantagen i Frederikshavn tirsdag den 16. juni om natten. En patrulje blev tilsendt stedet, hvor de traf borgerne, der lyttede til høj musik. De blev instrueret i at skrue ned, hvilket de gjorde. Man valgte dog senere at skrue op for musikken igen, hvorfor endnu en anmeldelse fandt sted. Da patruljen nu var nødt til at genbesøge stedet for at skrue ned for musikken igen, blev festens personer bortvist fra stedet.

Aalborg – musik til gene fra Jomfru Ane Parken dæmpet

Der bliver spillet højt musik til gene fra en boomblaster i Jomfru Ane Parken” – sådan lød anmeldelsen fra nabolaget omkring Jomfru Ane Parken, hvor der tirsdag den 16. juni blev spillet høj musik til gene om natten. En patrulje blev tilsendt stedet, hvor de traf en flok yngre borgere. Politiet instruerede dem i at skrue ned for musikken, hvilket de gjorde. Der faldt derefter ro på i området.

Fest med omtanke – skru ned, når det bliver sent

Dine naboer er måske ikke lige så festglade sent om natten, som du er. Fest med omtanke, og husk at skrue lidt ned, når det bliver sent. Hvis du eller dine naboer er akut generet af støj – herunder høj musik sent om natten – og det ikke hjælper med venlige henstillinger, så kan man kontakte politiet og anmelde vedkommende.

Aalborg – fest med høj musik til gene for naboerne

En borger bosiddende på Stjernepladsen i Aalborg anmeldte onsdag den 17. juni kort efter midnat, at der var larm og musik fra en nærliggende adresse. ”Det har stået på hele aftenen”, lød det fra anmelderen. Politiet bankede derfor på ved adressen, hvor de traf den pågældende borger, der lyttede til høj musik i forbindelse med en festlig begivenhed. Vedkommende blev instrueret i at skrue ned for ikke at genere naboerne, hvilket de gjorde.

Musik til ulempe – Lovparken, Køge

Kl. 02.10 fik politiet en anmeldelse om, at der havde været høj musik fra parken i omtrent halvanden time, ligesom naboer kunne høre råben og skrigen fra området. En patrulje kørte til området og traf kl. 02.22 fem unge, der rolig sad og snakkede sammen, medens de hørte meget lav musik. Politiet fandt ikke grundlag for at foretage sig yderligere over for trufne unge og forlod området.

TILMELDING TIL POLITINYHEDER.DK

Få tilsendt nyhedshistorier, døgnrapporter og aktuelt nyt fra politiet i Danmark direkte til din email

Ved tilmelding giver du samtykke til, at vi må sende dig sidste nyt om politiets arbejde til din email.